niedziela, 7 lipca 2019

Marian Sosnowski

Dzisiaj pracowałam trochę nad Marianem Sosnowskim. Jest to kuzyn mojego dziadka Jerzego.
Jego strona na wikitree: https://www.wikitree.com/wiki/Sosnowski-64
Trafiłam na artykuł  w „Niepodległość i Pamięć" Nr 15, 1999 Zbigniew Zieliński Udział leśników polskich w II wojnie światowej (wybrane przykłady) :
... W kolejnych latach wojny wielu leśników stało się „asami” wywiadu i komandosami nie tylko w Polskich Siłach Zbrojnych na Zachodzie, ale i w jednostkach brytyjskich. Zrzucano ich na tereny Francji, Niemiec, Włoch, Jugosławii i Grecji (m.in. kpt. inż. leśnik Marian Sosnowski - przed wojną nadleśniczy w Uniejowie, a następnie naczelny redaktor pisma „Echa Leśne” przy Naczelnej Dyrekcji LP, po wojnie projektant i dyrektor Śląskiego Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie).
cały artykuł jest tutaj:
Dziś kupiłam w Nekrologi-Baza jego nekrolog, to ten sam człowiek:

Czyli mam do zbadania przeszłość Mariana jako leśnika, studia, pracę w czasopiśmie oraz pracę w parku w Chorzowie. Muszę powiesić na jego grobie kartkę, może się rodzina skontaktuje...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz